Toronto! Dag 1 en 2

14 mei 2018 - Toronto, Canada

Wat een tof bericht en ook jij onwijs bedankt voor deze geweldige, unieke reis en ervaring!! GENOTEN hebben we, dat is een ding wat vast staat! Inmiddels ben jij al veilig geland en aan het genieten van je jetlag waarschijnlijk, hier begin ik straks aan m'n tweede nacht Toronto.

Op het vliegveld van Vancouver zijn onze wegen gescheiden. Jij terug naar Nederland, ik via een 'kleine' omweg naar Toronto!
Ja, een kleine omweg, dacht ik..
Rechtstreeks van Vancouver naar Toronto vliegen kost je ongeveer 5 uurtjes, al heel wat voor een binnenlandse vlucht als je het mij vraagt.
Uiteraard was ik op z'n Marlons enigszins laat met het boeken van een binnenlandse vlucht, dus 3 weken van tevoren was de enige goedkope vlucht nog eentje van 9 uur lang met 2 overstappen. Opzich prima, het zou een vlucht 's nachts zijn dus hoefde ik ook geen overnachting te betalen!
Eenmaal bezig met de hele route (Vancoucer-Edmonton-Calgary-Toronti) kwam ik er toch wel achter dat het redelijk pittig was. 2x een vlucht van ongeveer een uurtje, met wel 2/3 uur wachttijd er tussen en ook nog eens tijdsverschil per locatie was toch wel vrij heftig. Wat dan wel weer leuk was, was dat ik tijdens de vlucht van Edmonton-Calgary (uiteindelijk maar een half uurtje in de lucht) in een propeller vliegtuigje zat met alleen maar piloten en stewardessen die naar huis gingen, ze moesten onwijs lachen om m'n route en ik voelde me toch wel veilig😉

Eenmaal aangekomen op Toronto was het nog een heel gepuzzel om naar het hotel te komen, want ook dat had ik niet bepaald uitgezocht.. Hoe soepel alles samen verliep, was nu toch wel even anders. Uiteindelijk na 2 uur puzzelen toch maar een taxi genomen naar het hotel, ik was voor m'n gevoel immers al 14 uur onderweg (het was hier nu 7 uur sochtends) aangezien in Toronto de tijd weer 3 uur vooruit is gegaan. Hier heb ik dus nu een tijdsverschil van -6 vergeleken met NL.
Toen de taxi mij afzette bij m'n hotel was ik helaas 50 dollar armer, maar wauw, ik wist niet waar ik in terecht kwam. Een super deluxe hotel, gelukkig kon ik al inchecken! Gelijk maar even geprofiteerd van het heerlijke ontbijt en daarna even wat uurtjes gaan slapen. Rond 1 uur kwam de rest van de groep aan, waarna we vervolgens naar een baseball wedstrijd zijn gegaan (Blue Jays - Red Sox). Super tof ook om een keer mee te maken! Via Sander kwam ik erachter dat de Red Sox het beste team van de wereld is, oeps 🙈

Vanochtend moesten we al vroeg verzamelen, een toeristisch dagje naar de Niagara Falls! Wel even wat anders dan de 'attracties' in het westen van Canada, waar je eigenlijk geen kip tegenkomt (hooguit een beer).
Gezamenlijk op een boot de watervallen in, maar ze waren wel echt immens groot! Vervolgens geluncht in een hoge toren, erg indrukwekkend en lekker gegeten!
Op de terugweg hebben we ook nog een wijnproeverij mee gepakt, nooit verkeerd uiteraard! Hier heb ik voor het eerst ice wine geproefd en wat was dat heeeerlijk!!

Voor nu ga ik lekker slapen want om kwart voor 6 gaat de wekker al.. Morgen wordt een interessante dag bij Environmental Education in Toronto! Dit is een school die al het onderwijs outdoor uitvoeren, buiten het klaslokaal dus. We gaan samen met de leerlingen oefeningen doen en geven, krijgen een rondleiding en gaan samen roeien, ik ben erg benieuwd!! Voor jullie allemaal een hele fijne dag!! 😘

1. Janke:
    14 mei 2018
    hoi Lon, fijn dat je het blog voortzet. wat een onderneming die tussenstops en als klap op de vuurpijl je zoektocht naar je Hotel.. Niagara Falls staan bij mij ook nog hoog op mijn lijstje..wat een natuurgeweld lijkt mij dat. succes morgen! dikke knuffel.
    Gert-Janke
  2. Marian:
    14 mei 2018
    Haha, heel herkenbaar...op zijn Marlons!
    Maakt niet uit, uiteindelijk ben je er toch gekomen.
    Het zal best weer wennen zijn zonder je ervaren reismaatje, Nine.
    Geniet van je laatste weekje.
    Dikke kus
    Mam
  3. Hermien:
    15 mei 2018
    Fijn om weer wat te lezen Marlon en ben heel benieuwd naar jouw bevindingen iz het buitenonderwijs! Fijne week daar 😘