Eerste dagen

28 april 2018 - Banff, Canada

Na een lange, maar oh zo mooie vlucht zijn we woensdag rond 4 uur in de middag aangekomen in Vancouver. Alles ging eigenlijk zo voorspoedig, zonder enige voorbereiding ook nog in een keer het hostel gevonden! Zo verrot als wat naar het Mexicaanse restaurantje onder het hostel. Vervolgens hebben we een poging gedaan om onszelf staande te houden door Vancouver te ontdekken. Niet veel gezien maar nog steeds was alles zo onwerkelijk! Snel het bed in en lekker slapen, dachten we. Om 3 uur beiden klaar wakker, jetlagje? Om 8 uur sochtends werden we opgehaald door Dominicue, onze reisgids van Moose deze week. Vervolgens ontmoette we onze reisgenoten, toffe groep mensen uit Australië, Nieuw Zeeland en Engeland. De eerste dag was gelijk bijzonder. De eerste stop was Breidal Falls, een hele grote waterval, in een 'rain forest'. Vervolgens zijn we doorgereden naar een klein dorpje Hope. Wat een aardige mensen hier overal! Daarna door naar Kelowna, het warmste plekje van Canada. Onderweg nog een tussenstop, waar we konden 'suppen' tussen de bergen. Het water was eigenlijk net gesmolten, vreselijk koud! Maar een heerlijke dag, wat we afsloten met een pizza in het hostel en wat drankjes deden. Daarna de stad Kelowna ontdekken, ik zeg een goeie afsluiter van een bijzondere dag!! Vanochtend om 8 uur moesten we dan weer klaar staan voor onze rit naar Banff. Onderweg nog een stop gemaakt om te kayakken. Kijk naar de foto's en jullie zullen gegarandeerd jaloers worden! Wat was dit prachtig! Niet in woorden uit te schrijven. We vervolgen onze rit naar Banff waar we midden op de snelweg worden tegengehouden. De hele snelweg stond vol auto's, trucks en mensen. Blijkbaar waren ze bezig met een lawine veroorzaken. Dit omdat het de laatste dagen ineens zo warm was, dus moest er een gecontroleerde lawine komen. Het was heel bijzonder, iedereen ontmoette elkaar midden op de snelweg, tussen de bergen. We verzamelden met z'n allen onbewust op een plek, wat erg gezellig was. Er werd gefrisbeed, met honden geknuffeld en er was zelfs iemand midden in de rij aan het schilderen. Na een lange rit zijn we nu eindelijk aangekomen in Banff, verrot dus drinken nog wat en duiken dan ons bedje in. Bijzonder dat we er pas 2 dagen op hebben zitten. Zijn benieuwd wat er dan wel niet allemaal nog gaat komen!!

1. Janke:
    28 april 2018
    vol bewondering jullie foto's bekeken..wat een prachtig land. wij leven enorm mee met jullie reis..wij genieten net zo hard mee.
  2. Hermien:
    Wauw,, zoooo mooi!!
  3. Gert-Jan:
    28 april 2018
    Wat een schitterende plaatjes, inderdaad nog maar 2 dagen onderweg en al zoveel gezien.reis met jullie mee, gaan hard sparen om het zelf een keer met eigen ogen te zien en te beleven, blijf genieten !
  4. Marian:
    28 april 2018
    Lieve meiden,wat een prachtig land en adembenemende foto's!
    Geweldig om het zo mee te beleven met jullie!
    Lfs
  5. Henk Verhoef:
    28 april 2018
    Dag lieve meiden, wat een schitterende plaatjes, en wat zijn jullie al actief.
    Nog een hele fijne vakantie en veel liefs van Oma en Opa Verhoef.
  6. Annegreeth Hamstra:
    Wat mooi daar! Groetjes van ons. X
  7. Arjen:
    28 april 2018
    Wat een mooie foto's meiden! En dit is nog maar het begin! Lekker genieten❤
  8. Agnes:
    29 april 2018
    Wat een mooi begin van jullie reis , in dat prachtige land . Nog heel veel plezier daar !!